Čaj ili kafa?

Neki ljudi su ubeđeni da ne mogu da se razbude bez šolje kafe, dok drugi radije piju čaj ujutru. Iako postoji veliki broj diskusija na temu šta je zdravije, ovo pitanje ostaje večito otvoreno. Ipak, u ovoj diskusiji nema pobednika: i čaj i kafa su zdravi na svoj način.

KAFA
Naučne studije koje je preneo “Dejli mejl” su pokazale da kafa pomaže u sprečavanju dijabetesa tipa 2, a takođe smanjuje i rizik od razvijanja gihta kod muškaraca starijih od 40 godina. Osim toga, ljudi koji piju mnogo kafe biće pod manjim rizikom od oboljevanja od Alchajmerove bolesti.
Ako se kafa pije u dužem vremenskom periodu, može da smanji i rizik od srčanih bolesti, a mnogi naučnici veruju da neke hemikalije koje se nalaze u kafi mogu da se iskoriste za pravljenje novih lekova za lečenje srčanih bolesti i nesanice.
Kako su mnoge studije otkrile, kofein povećava efektivnost lekova protiv bolova.
Kafa štiti jetru, posebno od ciroze i raka, a poboljšava i kratkoročno pamćenje i brzinu reagovanja. Najveći napredak primećen je kod najstarijih.
Ipak, kafa ima i mnoge negativne strane. Neke studije su pokazale da neki sastojci kafe mogu podići nivo holesterola, a od više od 1000 hemikalija nađenih u prženoj kafi, 19 je kancerogeno.
Kafa boji zube, što je opštepoznato, a jedna studija je pokazala da više od 8 šolja kafe dnevno može da bude zaista opasno – tako povećavate rizik od toga da rodite mrtvo dete.
Istraživanje je pokazalo da kafa smanjuje dotok krvi u srce.

ČAJ
Otkriveno je da beli čaj sadrži više antioksidanata nego zeleni čaj, a oni su efikasni u sprečavanju nekih bolesti. Beli čaj može da spreči probleme sa gojaznošću – otkriveno je da beli čaj sprečava proizvodnju novih masnih ćelija. Otkriveno je i da antioksidanti iz belog čaja mogu pomoći kao lek protiv starenja, mogu sprečiti neke vrste raka, zapaljenja i neke vrste srčanih bolesti.
Zeleni čaj ima termogeničke osobine i ubrzava oksidaciju masti.
GDE IMA NAJVIŠE KOFEINA?

Najviše kofeina u sebi sadrži obična kuvana kafa (150 miligrama kofeina u šolji od 200 miligrama), zatim filter kafa, pa instant kafa, a nakon njih crni čaj (65 miligrama kofeina u šolji od 200 miligrama). Espreso sadrži manje kofeina nego beli i zeleni čaj.
Studije su pokazale da čaj smanjuje rizik od raka jednjaka kod žena za 60 odsto.
Osim toga, čaj može da spreči razvoj dijabetesa tipa 1 ili da uspori njegov napredak ako se već razvio. Tri do četiri šolje čaja dnevno smanjuju i rizik od srčanog udara.
Čaj sadrži fluorid, koji štiti zube, za razliku od kafe koja im šteti. Oni koji piju više od deset šolja čaja dnevno imaju manje problema sa poremećajima jetre, a čaj može da štiti od srčanih bolesti i nekih vrsta raka.
Ljudi koji su pili crni čaj četiri pita dnevno šest nedelja za redom imali su niži nivo kortizola, hormona stresa.
Zeleni čaj potpomaže i u zaštiti od raka pluća. Čaj hidrira više nego što kofein u njemu utiče na dehidrataciju.
Ali i čaj ima negativna svojstva. Ako pijete previše vruć čaj, povećavate rizik da ćete oboleti od raka jednjaka. Čaj može da sadrži pesticide, čak i ako je označen kao organski, a sadrži i velike količine tanina, koji smanjuje apsorpciju gvožđa u telu, što može da dovede do anemije.
Čaj sadrži kofein, za koji je dokazano da uzrokuje anksioznost i podiže krvni pritisak, a ako se u čaj doda mleko, on gubi svojstva koja su dobra za borbu protiv raka.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *